Picnic în două reprize

04Iun11

De Zilele Arhitecturii, Căutarea Parcului Uitat a fost manifestul nostru pentru Parcul Feroviarilor. Căutarea noastră s-a încheiat cu un „picnic” la adăpost de ploaie, în sala studio a Fabricii de Pensule unde am discutat alături de invitaţii nostri Szabolcs Guttmann, Eugen Pănescu, Alexandru Bălășescu, Norbert Petrovici, Istvan Szakatc despre spaţiul public, politici urbane şi instrumente ce ne-ar ajuta să ne reapropriem spaţiul public. La discuţii ni s-au alăturat Grupul Pentru Acţiune Socială, care au făcut posibile aceste discuţii, şi participanţi ai Zilelor Arhitecturii, atât invitaţi, cât şi studenţi.

Tot atunci, studenţii participanţi la workshop-ul Someş Riverside şi-au prezentat încă o dată soluţiile pentru a avea un Someş mai verde, mai plăcut şi mai prietenos. Abordarea a fost una minimală, care să fie aplicabilă imediat, fără multe eforturi. Aceasta a fost şi una din concluziile zilei, şi anume că intervenţii mici pot schimba cu adevărat faţa oraşului către Someş, şi pot genera o nouă abordare a râului în oraş.

Pe noi, cei aflaţi în Căutarea Parcului Uitat, ne-au convins rezultatele workshop-ului, care leagă Parcul Feroviarilor de Parcul Central printr-un traseu alternativ celui auto şi presărat cu popasuri diferite – accese la apă rezultate din aluviuni sau pe platforme plutitoare, spaţii pentru expoziţii de artă urbană, un teatru de vară de unde s-ar putea face proiecţii de filme la TIFF, noi squaruri urbane şi locuri pentru pescuit.

Şi noi credem că intervenţii mici pot schimba atât Someşul, cât şi Parcul Feroviarilor, aşa că am promis că vom reprograma picnicul într-o duminică însorită, ca să ne bucurăm şi noi de parc, şi el de noi. Aşa am şi făcut, duminică 29 mai, am recucerit simbolic Parcul Feroviarilor, în a doua repriză a acestui picnic.

Alături de Asociaţia Judeţeană de Rugby (AJR) şi kit-ul nostru de picnic am descins în parc şi am dat un exemplu din ceea ce ne-am dori să se întâmple în parc. Am venit cu bicicleta, am jucat rugby-tag, badminton, table şi alte jocuri de masă, am înălţat un zmeu, am fugărit un labrador, am sărit coarda, am mers pe funie, am mâncat copios şi am cântat la chitară.

Rugby-tag e o formă fără contact a jocului de Rugby, care e folosită pentru a familiariza copiii cu jocul de rugby. Astfel, în loc să ne punem la pământ unii pe alţii, ne-am furat tag-urile. Când îi iei tag-ul unui adversar, acesta trebuie să se oprească cât de repede (3 secunde) şi să paseze mingea unui coechipier, după care îşi primeşte tag-ul înapoi şi poate relua jocul. Pasele se dau tot timpul în spate, pentru că mereu e valabilă regula de offside. Regulile jocului ni le-a explicat vicepreşedintele AJR, Răzvan Roman, iar primul meci l-am jucat alături de copiii de la Clubul Sportiv Gens. Tot el ne-a explicat că dacă nu avem tag-uri, putem oricând să jucam rugby fără contact dacă ne stabilim o regulă după care adversarul să paseze mingea – de exemplu, să-l atingem cu 2 mâini pe spate.

De acum, parcul e deschis la picnicuri! Năvăliţi în el! Noi de-am distrat de minune.

Kit de picnic:

  • prieteni cât mai mulţi

  • coş de picnic sau ghiozdan

  • păturică cât mai mare, pentru mai multe persoane

  • sandwichuri, fructe, prăjituri, apă/suc/bere/vin

  • una sau mai multe din următoarele: minge (pt fotbal/rugby/volei/plajă/oină), zmeu, palete de badminton, coardă de sărit, elastic, boomerang, frisbee, şah, remy, table, cretă colorată, boardgames

Mod de utilizare:

  • suna-ţi prietenii şi invită-i la picnic

  • împachetează totul în coşul de picnic / ghiozdan

  • vino în Parcul Feroviarilor şi utilizează kit-ul

Jucăriile folosite în Căutarea Parcului Uitat se găsesc cu împrumutul la sediul ASTA, alături de panglicile ce ni le-am procurat pentru rugby-tag.

No Responses Yet to “Picnic în două reprize”

  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

